JOP DOZ z CDP Přerov - 5. sál (verze 2015) - pozice IE - Lanžhot - (Břeclav mimo) - Modřice
- aktuální verze - cdp-prerov-E_0-99-beta
- 2.4.2016 - nic nového, je to jen rozpracovaná verze (ze září 2015) k vyzkoušení
(stále pro dokončení zbývá doplnit některé nákladní vlaky, přepřahy, provést editace rychlostí, alternativních vstupů z druhé koleje, atd.), ale nemůžu se k tomu dostat, tak aspoň takhle...
- starý gvd 2014-2015
- optimalizováno pro zkušební verzi Staničáře 2.3.0.46
- dle reálné předlohy (grafikon i kolejiště), s drobnými úpravami
pozice IE
- optimální rozlišení pro rozšířenou plochu se 2 monitory 1280 x 1024,
při předpokládané šířce políček x=10, y=10 nebo 11
- ke správnému zobrazení je vyžadována verze fontu "jop-stanicar-wide_20120524.ttf",
druhý font "jop-stanicar-high.ttf" není třeba měnit; (nastavení fontů, po jejich instalaci do OS, se v samotném Staničáři provádí z menu "Nastavení" - - "Písmo": jako "Font čísla vlaku" nutno z roletky zvolit "jop-stanicar-high", jako "Font čísla koleje" je třeba mít nastaveno "jop-stanicar-wide")
- vlaky končící ve stanici Břeclav (staniční obvody Ba i PBa) a vlaky předjížděné v této stanici ryhlejšími
spoji nebo směřující z této stanice na jinou odbočnou trať (směr Přerov, směr Hohenau) mají předepsán příjezdový čas do stanice pod položkou "Ba_konci"; takové vlaky je třeba po zastavení v Břeclavi (mimo řízenou oblast) manuálně promáznout z pragotronu
- 1 pozice obrazovky (pro dvoumonitor), resp. 2 přednastavené pozice pro rychloposun na samostatném
monitoru - tlačítka 1, 2 na textové klávesnici
- orientační plánek oblasti (v plánku jsou znázorněny pouze "živé" koleje, na které se ve Staničáři lze dostat
s vozidlem, vyznačeny vstupy a oblasti zásobníků povelů):
- vstupy do oblasti
- vstupy z hlavních tratí:
- Kt1, Kt2 - Kúty (směr Bratislava, Trnava)
- Ba1, Ba2 - Břeclav os.n. (lanžhotské zhlaví)
- PBa1, PBa2 - Břeclav přednádraží (podivínské zhlaví)
- Hp1, Hp2 - Brno-Horní Heršpice (směr Brno hl.n., Brno-Maloměřice)
- vstupy z vedlejších tratí:
- VP - Velké Pavlovice (směr Čejč, Hodonín)
- Bj - Brno-jih (objízdná trasa směr Brno hl.n., Brno-Maloměřice)
- vstupy z vleček a pomocné vstupy:
- Pin-S - účelové kolejiště SŽDC (napojen do stanice Podivín)
- Zi-R - vlečka ROSSO STEEL (napojena do stanice Zaječí)
- Šv-N - vlečka NAVOS (napojena do stanice Šakvice)
- Vr-L - vlečka Lesy (napojena do stanice Vranovice)
- Vr-5 - obvod manipulačních kolejí 5.-9.SK (napojeny do stanice Vranovice)
- Hr-Y - vlečka YTONG (napojena do stanice Hrušovany)
- Hr-Z - vlečka ZEMPOMARKET (napojena do stanice Hrušovany)
- Md-P - vlečka PASO (napojena do stanice Modřice)
- Md-Fi - vlečka FIRESTA (napojena do stanice Modřice)
- Md-Fe - vlečka Ferona (napojena do stanice Modřice)
- stanice a zastávky:
- zBr - zastávka Brodské
- Lt - stanice Lanžhot (zásobník povelů č. 20)
- Ba - stanice Břeclav os.n. (mimo řízenou oblast, neobsluhuje se)
- Ba_konci - fiktivní bod (po zastavení v této konečné stanici je možno smazat vlak z informačního okna)
- PBa - stanice Břeclav přednádraží (mimo řízenou oblast, neobsluhuje se)
- zLad - zastávka Ladná
- Pin - stanice Podivín (zásobník povelů č. 18)
- zRak - zastávka Rakvice
- Zi - stanice Zaječí (zásobník povelů č. 17)
- Šv - stanice Šakvice (zásobník povelů č. 16)
- zPic - zastávka Pohořelice
- zPou - zastávka Pouzdřany
- Vr - stanice Vranovice (zásobník povelů č. 15)
- zŽa - zastávka Žabčice
- Hr - stanice Hrušovany u Brna (zásobník povelů č. 14)
- zVoj - zastávka Vojkovice nad Svratkou
- zRaj - zastávka Rajhrad
- zPpv - zastávka Popovice u Rajhradu
- Md - stanice Modřice (zásobník povelů č. 13)
- Hu - stanice Hustopeče u Brna (zásobník povelů č. 16)
- technologické postupy v oblasti:
- běžný traťový souhlas z Modřic do dopravny Brno-jih po koleji č. 110 je "skryt" pod symbolem šipky
vpravo od zeleného nápisu "vlak"
- nákladní obsluha Hustopečí manipulačním vlakem je možná pouze tak, že vjezd do dopravny od
návěstidla S povolíte přivolávací návěstí na 2. (manipulační) kolej, již předtím musíte ovšem manuálně přestavit výhybku č. 5; po vjezdu lze soupravu stojící na konci 2.SK u zarážedla změnit na posun (F11) a obrácením směru (F5) přestavit zpět na šakvické zhlaví - v tomto případě by se celý posunový díl měl zastavit u námezníku výh. č.5, kde lze končící zátěž odvěsit (v úseku 2.SK mezi výh. č. 5 a spojkou 3/2 zbývá ca 105m volné koleje) a lokomotivou přejet po spojce 3/2 na 1.SK (pamatujte na to, že do polohy "-" se záměrně přestavuje pouze výh. č. 3, Lv musí sjet spojkou přes výh. č. 2 v "+" poloze, protože jinak po obsazení kolejového obvodu 1.SK by se už výh. č. 2 nedala srovnat) - přijměte tuto drobnou nedokonalost jako daň za to, že žádná simulace nedokáže být 100%...
- jak už bylo řečeno (výše na této stránce):
vlaky končící ve stanici Břeclav (staniční obvody Ba i PBa) a vlaky předjížděné v této stanici ryhlejšími spoji nebo směřující z této stanice na jinou odbočnou trať (směr Přerov, směr Hohenau) mají předepsán příjezdový čas do stanice pod položkou "Ba_konci"; takové vlaky je třeba po zastavení v Břeclavi (mimo řízenou oblast) manuálně promáznout z pragotronu (informačního okna v levé horní části obrazovky)
- reálnou předlohou pro tuto simulaci je pátý sál přerovského centrálního dispečerského pracoviště:
- dálkové ovládání úseku je v provozu od 30.3.2015, přičemž ovšem ze zamýšleného budoucího plného
rozsahu DOZ Lanžhot - (Brno mimo) - Opatov je nyní osazena a zapojena pouze jižní část úseku
- současné obsazení tvoří řídící dispečer IE (vedoucí směny, řídí provoz ve stanicích Zaječí - Šakvice -
- Vranovice - Hrušovany - Modřice a odbočnou trať Šakvice - Hustopeče) a úsekový dispečer IIE (řídí provoz ve stanicích Lanžhot a Podivín; současně nyní plní i úkoly operátora informačních systémů pro cestující)
- ve výhledu (v rámci stavby zapojující k dálkovému ovládání do CDP uzel Břeclav a trať Brno -
Česká Třebová) bude doplněno obsazení o další pracoviště řídících (IIE) a úsekových (IE, IIIE) dispečerů
- stručné informace o spuštění pátého sálu CDP Přerov vyšly např. v Reportéru AŽD Praha 2/2015
(v článku Ing. Z. Bebara a Ing. A. Sadila "Dálkově řízený provoz na trati Břeclav-Brno", na str. 24-27)
- souběžně se zprovozněním 5. sálu byl v téže stavbě vybudován i tzv. cvičný sál, více informací např.
ve stejném čísle Reportéru AŽD Praha 2/2015 (článek Ing. V. Polacha, Ph.D. "Těžko na cvičišti, lehko na bojišti" na str. 46-49)
- sada záběrů ze cvičného sálu, z nichž je patrné procvičování právě na verzi software znázorňující reliéf
obdobný skutečnému 5. sálu (ve cvičném ovšem bez stanice Lanžhot a s drobnými dalšími odchylkami v kolejišti) je zachycena rovněž ve videomagazínu Pozor vlak - 30. (stopáž 07:10-10:46)
|