DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 30.11.2022 02:39:19 

 

II. tranzitní železniční koridor

  • Břeclav - Přerov - Petrovice u Karviné
  • s odbočnou větví Přerov - Olomouc - Česká Třebová
  • prošel v uplynulých letech rozsáhlou modernizací (investor SŽDC s.o.)
  • rekonstruované úseky osazeny novými zabezpečovacími zařízeními
  • SZZ - elektronická stavědla ESA11 od AŽD Praha s.r.o.
  • dálkové ovládání zabezpečovacích zařízení
    • dříve v rámci úsekových dálkovin DOZ-1 (ostrůvky Hodonín, Moravský Písek, Straré Město,
      Otrokovice, Hulín, Prosenice, Hranice, Suchdol, Studénka, Bohumín)
    • nyní většina agregována v rámci velkých DOZ-1 do centrálního dispečerského pracoviště
  • v roce 2006 zřízeno centrální dispečerské pracoviště v Přerově
  • 2007 dokončeno kompletní převedení  rozsáhlého úseku Břeclav - Přerov k ovládání z CDP
  • 2009 kompletně zprovozněno ovládání dalšího úseku Přerov - Ostrava k ovládání z druhého sálu CDP
  • 2012 spuštěno ovládání trati Česká Třebová - Přerov (prozatím mimo Olomouc a Dluhonice) z třetího sálu CDP

 

  • z uvedených důvodů je řízení provozu na této rušné železniční magistrále vhodným námětem
    k simulaci
  • simulátor Staničář se snaží přiblížit  skutečné  podobě dnes užívaných elektronických stavědel
  • zpracované oblasti pokud možno co nejvěrněji vychází z reálných předloh
    (dle veřejně dostupných materiálů či z internetových zdrojů)
  • obsluha zabezpečovacích zařízení je jen jednou z  více činností provozních zaměstnanců
    provozovatele železniční dopravní cesty
  • můžete si tak vyzkoušet alespoň část z obvyklé agendy výpravčích či dispečerů