|
|
JOP Bohumín
- poslední verze - bi_5-00.zip (372 kB)
(naposledy editováno 16.9.2013)
- gvd 2012-2013
- technologické postupy dle reálné předlohy
- starší verze - bi_4-01.zip (369 kB)
(6.7.2011 drobná oprava kolejiště)
- gvd 2010-2011 - autor Baresm
- dle reálné předlohy (grafikon i kolejiště)
- v archivu přiložen návod a grafické pomůcky s plánovaným obsazením kolejí
- optimalizováno pro 3 monitory s rozlišením 1280x1024 (při velikosti políčka x=10)
- pro správné zobrazení kolejiště je třeba nainstalovat do počítače nové fonty
"jop-stanicar-high.ttf" a "jop-stanicar-wide_2010711.ttf" (jsou rovněž součástí archivu se stanicí; obvyklý způsob instalace fontů ve Windows se provádí přes nabídku Start - Ovládací panely - Písma, přetažením příslušného .ttf souboru do okna s fonty)
- napodobuje ovládací rozhraní staničních zabezpečovacích zařízení ESA11 ve dvou částech uzlu
- společně staniční obvody osobního nádraží + přednádraží
- odděleně obvod Vrbice
- a traťových zabezpečovacích zařízení v přilehlých traťových úsecích
- dvojkolená trať v úseku Bohumín-Vrbice - Ostrava-Hrušov (obousměrný elektronický trojznakový autoblok ABE-1, levostranný provoz; byla zrušena někdejší 2.TK a původní 0.TK přeznačena na 2.TK)
- dvojkolejná trať v úseku Bohumín os.n. - Dětmarovice
(obousměrný elektronický trojznakový autoblok ABE-1, nyní již opětovně návrat k pravostrannému provozu)
- jedokolejná odbočná trať Bohumín os.n. - Chalupki PKP
(automatické hradlo AH-88A bez oddílových návěstidel)
- jednokolejná odbočná trať Bohumín-Vrbice - Chalupki PKP
(automatické hradlo AH-88A bez oddílových návěstidel)
- jednokolejná spojovací trať na vlečku OKD Bohumín levé přednádraží - Odb. Rychvald OKD
(automatické hradlo AH-88A bez oddílových návěstidel)
- ve skutečnosti je obsluha zab.zař. prováděna ze 4-5 ovládacích terminálů JOP DOZ, umístěných v dopravním sále
ústředního stavědla (vybaveného rovněž stěnou s přehledovým reliéfem kolejiště na čtyřech velkoplošných zobrazovacích panelech se zpětnou projekcí), navíc s možností úsekové dálkové obsluhy stanice Dětmarovice a odboček Koukolná a Závada, s následujícím obsazením jednotlivých pozic:
- výpravčí dispozice (sled vlaků hlavní trati, obsazení dopravních kolejí v hlavních staničních obvodech,
staví/příp. nařizuje stavění vlakových cest zejm. v obvodu osobního nádraží, přechod z osobního nádraží do Chalupek)
- výpravčí sever (ovládá staniční obvody odstavné nádraží, severní část kolejiště MEXIKO, severní část THÚ,
severní část odstavných kolejí osobního nádraží, odstavné kolejiště OPJ a DKV)
- výpravčí jih (ovládá staniční obvody levého a pravého přednádraží, jižní část kolejiště MEXIKO, jižní
část THÚ, jižní část odstavných kolejí osobního nádraží, přechod na OKD)
- výpravčí Vrbice (ovládá staniční obvod Vrbice, v němž se současně nachází i spádovištní stavědlo
s možností místní obsluhy, přechod z Vrbice do Chalupek)
- výpravčí dálkové obsluhy (úsekové ovládání Dětmarovic s předávacím kolejištěm ELNA, Odb. Závada,
Odb. Koukolná, přilehlé traťové úseky - ve směru Petrovice levostranný provoz, ve směru Karviná hl.n. pravostranný provoz); tato pozice na ústředním stavědle v Bohumíně nyní není obsazena a namísto dálkové obsluhy jsou Dětmarovice obsazeny a ovládány místně (simulace ve Staničáři nyní nezahrnuje dálkově obsluhované dopravny Dětmarovice s odbočkama)
- o modernizaci zabezpečovacího zařízení bohumínského železničního uzlu je možno se dozvědět více například
z prospektu na stránkách dodavatele http://www.azd.cz
- zpracován je grafikon 2010-2011 (před změnami)
- víceúrovňové texty (v základním zobrazení jsou viditelné pouze hlavní texty, detaily vyvoláte ve Staničáři
příslušným tlačítkem v pravém horním rohu obrazovky)
- vhodné je zobrazovat oblast na více monitorech
(nacentrováno pro tozlišení 1280x1024 při velikosti políčka x=10)
- rychloposun mezi jednotlivými obrazovkami je pomocí číselných kláves na textové klávesnici
(polohy 1, 2, 3)
- vstupy do oblasti
- hlavní vstupy
- De1, De2 - Dětmarovice (směr Petrovice u Karviné, Český Těšín)
- OH1, OH0, OH2 - Ostrava hl.n. (směr Přerov)
- Ch1, Ch2 - Chalupki (PKP)
- Ry - Odb. Rychvald (směr Doubrava)
- vstupy z vleček
- vl.B - vlečkový areál Bochemie
- vl.Ž - vlečka ŽDB - Železárny
- vl.D - vlečka ŽDB - Drátovny
- OVs, OVj - opravna vozů
- pomocné vstupy
- THUs, THUj - areál THÚ souprav osobních vlaků
- LDs, LDj - DKV Ostrava, PJ Bohumín, lokomotivní depo
- OPJ - DKV Ostrava, PJ Bohumín, areál OPJ
- stanice a zastávky
- Bi - Bohumín osobní nádraží (zásobník povelú č. 01)
- Bp - Bohumín přednádraží (společný zásobník povelů č. 01)
- Vi - Bohumín Vrbice (zásobník povelů č. 02)
- zDL - zastávka Dolní Lutyně
- orientační plánek oblasti
- předchozí verze stanice s mírně odlišným kolejištěm - bi_3-03.zip (376 kB)
- gvd 2009-2010 - autor Pipin
- orientační plánek oblasti
- poznámky k manipulaci se soupravami výchozích a končících vlaků
- pro téměř všechny výchozí vlaky osobní dopravy jsou nastaveny 2 možnosti jejich vzniku,
z nichž si můžete vybrat:
- buďto lze (obvykle 20-30 min. před plánovaným pravidelným odjezdem) změnit na
výchozí vlak soupravu od předchozího obratového vlaku, pokud jste ji po jejím příjezdu ponechali ve stanici, (předchozí vlak má informaci o svém obratu s časem dalšího odjezdu zapsánu v poli "detail" informačního okna vlaku - F1; přečíslování se děje poklepáním levého tlačítka myši na kolej s vlakem a provedením volby "CV" z vyvolaného kontextového menu, poté již lze vybrat požadované číslo z roletky s nabízenými čísly), nebo
- je (obvykle 30-40 min. před plánovaným pravidelným odjezdem) nabídnut soupravový vlak
od vstupu THUs/THUj, který je přivážen zálohou Z1 a který můžete po přistavení k nástupišti změnit na výchozí vlak; obdobně Vám s předstihem depo nabízí volnou lokomotivu (zpravidla 30-40 min. před plánovaným pravidleným odjezdem vlaku, na který lokomotiva nastupuje)
- končící vlaky jsou buď trasovány přímo k výstupu (THÚs/THÚj), nebo mají v poli "cílová stanice" zapsán
svůj obrat; vždy je však můžete ukončit, změnit na posun (F11) a kamkoliv odložit, příp. s nimi odjet k libovolnému výstupu;
- volné lokomotivy a motorové vozy je možno odstavovat na odstavných kolejích DKV
- elektrické jednotky na ONJ
- soupravy osobních vozů určené k čištění je třeba postupně přistavit (obvykle pomocí zálohy Z1/Z4)
na fekální kolej, do myčky a příp. do haly THÚ, poté odstavit na vhodnou odstavnou kolej
- přehled posunových lokomotiv, které je třeba držet v oblasti (všechny v nezávislé trakci):
- Z1, (příp. i Z4) - přistavování, odstavování a další manipulace souprav osobních vlaků
(osobní nádraží, odstavné koleje osobního nádraží, odstavné nádraží ONS, přednádraží)
- Z2 - obsluha spádoviště, rozřazování a sestava souprav nákladních vlaků (Mn), obsluha kropícího
rámu (Bohumín-Vrbice)
- Z3 - obsluha vleček, přestavování zátěže z vleček do obvodu Vrbice
- Z5 - obsluha opravny vozů
- obsluha THÚ - obsluha myčky, přistavování souprav do haly THÚ
- s tematikou Bohumína je spojen i kultovní simulátor "Gordikon" autora Jana Konráda (http://softikon.wz.cz)
- předávka rozehraných situací ke stažení:
- [den v týdnu (pondělí) _ datum (17.9.2007) _ čas simulace (19:57)]
soubor z archívu po rozbalení umístěte do složky s oblastí [ .../Staničář/Stanice/Bi_2-00/ ] a při spouštění Staničáře jej vyberte ve Startmenu
|
|
|